Çalışan Destek Programı Nedir?

Çalışan Destek Programı ile proaktif yaklaşım

Stres kaynaklı durumların yönetilerek kişi üzerinde oluşabilecek etkilerinin en aza indirilmesi, hem çalışanlara hem de kuruma fayda sağlar.

AVİTA Çalışan Destek Programı, çalışanın ve aynı evi paylaşan aile bireylerinin yararlanabildiği, kişi üzerinde stres yaratabilecek ve araştırma ihtiyacı hissedebileceği her alanda konusunun uzmanları tarafından 7/24 verilen danışmanlık ve bilgilendirme hizmetidir.

 

Programın amacı, bir kurumun en değerli varlığı olan çalışanlarının performans ve verimliliklerini etkileyen iş ve özel hayatlarında başa çıkmakta zorlandıkları yaşam olaylarının çözümüne yardımcı olmak, iş yaşamlarındaki tutkularını canlı tutup mutlu çalışanlar olarak şirketlerine daha çok katma değer sağlamalarına destek olmaktır.

 

 

Ayrıntılı bilgi için tıklayın.»

 

 

• Mevcut ve gelecek endişeleri azalan çalışanların kişisel huzur ve mutluluğu, kurumsal aidiyet ve memnuniyeti artar.

• Çalışanlar işlerine rahatça odaklanır, performans, verimlilik, müşteri memnuniyeti artar; kurumun işveren markası güçlenir.

 

 

1. ÇALIŞAN DESTEK HİZMETLERİNİN TARİHÇESİ

EAP hizmetleri, ABD'de 1960'lı yılların sonlarında başlatılmıştır. İş yerlerinde mesai arkadaşları arası danışma birimi, alkol ve ilaç bağımlılığını yenme üniteleri ve kulüpleri gibi birimlerle gelişme gösteren uygulamalar, kısıtlı alanı nedeniyle başlangıçta istenilen etkinliği sağlayamamıştır.

1970'li yılların başında, şirketler, insan hayatına dair diğer etkilenimleri de göz önüne alarak hukuki, finansal, duygusal, evlilikle ilgili konulara da eğilerek, Çalışan Destek Programı kapsamını genişletmeye başlamışlardır. Bu programlar ile, çalışanların hizmetten daha erken faydalanmaya teşvik edilmesi, programların sorgulayıcı olmaktan çok yapıcı mesajlar vermesi, madde veya alkol problemi olan bireylere yardım etmede daha etkin çözümler sunulması gözetilmiştir.

1980'li yıllarda, günümüzdeki örneklerine benzer yapıda profesyonel ÇDP hizmeti sağlayan kurumlar ortaya çıkmıştır.

‘ Türkiye'nin ilk Çalışan Destek Programı'nı sunan AVİTA'da, ÇDP standart ve etik kuralları tüm dünyada uygulandığı şekliyle benimsenmiştir.’
 

2. BÜTÜNSEL SİSTEM

Program, hem çalışana hem yöneticiye yönelik  tamamlayıcı hizmetlerin yanında yönetime yapılan periyodik değerlendirme ve raporlamalarla bütünsel bir sistemdir.
   

Çalışana 7/24 Danışmanlık ve Bilgilendirme

Türkiye çapında hemen her konuda kapsamlı hizmet ağımız, özel yazılım ve bilgi işlem altyapımız, gelişmiş çağrı merkezimiz ve deneyimli ekibimiz ile 7 gün 24 saat hizmet vermekteyiz.

Kurum tarafından finanse edilen hizmetler, çalışanlara ve aile bireylerine ücretsiz olarak sunulur. Tüm hizmetlerimiz, gizlilik, güven ve kurumla işbirliği temel ilkelerine dayalı, uluslararası standartlar ve etik kurallar çerçevesinde yürütülür. 
 
Danışman kadromuz, konusunda deneyimli klinik psikologlar, doktorlar, mali müşavirler, hukuk uzmanları ve diğer yetkin danışmanlardan oluşmaktadır.
 

Yönetici Destek Araçları

AVİTA Çalışan Destek Programı aynı zamanda yöneticilere de aktif olarak kullanabilecekleri araçlar sağlamakta, çalışanlar ile ilgili yaşanabilecek sorunlarda ve diğer bir çok farklı konuda destek vermektedir.
 
» Detaylı bilgi için Yönetici Araçları sayfamızı inceleyebilirsiniz
 

Yönetime Periyodik Değerlendirme ve Raporlama

AVİTA, firma yönetimine geribildirimler, uzman görüş ve önerileri de sunmakta, böylece sorunların önlenmesine yardımcı olmaktadır. Raporlamalarda hiç bir kişisel bilgi yer almamaktadır. 



 

HİZMETLERİMİZLE İLGİLİ DÜZENLİ VE GÜNCEL BİLGİLER ALMAK İSTER MİSİNİZ?